Hírek röviden

A Forráspont Lelkigondozó Szolgálat 2017. március 1-jén megkezdte működését a Szegedi Katolikus Egyetemi Lelkészség irodáján, a Dugonics tér 12. szám alatt. Bejelentkezés: elektronikusan: forraspontszeged@gmail.com; telefonon a 20-3689412 számon, vagy személyesen a Forráspont Lelkigondozó Szolgálatnál. Facebook: https://www.facebook.com/forraspontszeged

Jeromos-tábor Pilismaróton PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Bara Péter
2009. augusztus 27. csütörtök, 17:10

Idén nyáron a fiatal felnőtteket és egyetemistákat tömörítő  hétfői Jeromos-csoport, illetve a keddi egyetemista csoport közös táborának helyszínéül a Duna-kanyart választottuk. Két lelkes társunk, Ivány Tamás és Groma Géza vállalta a tábor megszervezését és lebonyolítását egy ifjúsági közösségvezető képzés vizsgafeladataként.

Szálláshelyünk a pilismaróti plébánia volt. A Kálmán Antal atya által biztosított helyszín lehetőséget nyújtott a kitűzött közös lelki- és sportprogramok, a környéken tett kirándulások megtételére. A tábor nyolc napja alatt túráztunk a Pilisben (Dobogókő, Rám-szakadék) és a Börzsönyben (Nagymaros Szent Mihály-hegy). Szabó József dunakeszi plébános atya vezetésével lelki napon vettünk részt, sportnap keretében pedig erősítettük az összetartozás lelkületét. Szentendre és a visegrádi Fellegvár panorámája mellett Esztergom szépségeit is láthattuk, ahol a Bazilika megtekintése után a Keresztény Múzeumban tárlatvezetésen vettünk részt. A közös étkezések és nagy beszélgetések mellett nem maradt el a dunai fürdőzés sem.

Megpróbálunk betekintést nyújtani a tábor lelkületébe. Közös indításunk a következő volt: ”Szerette övéit. Mindvégig szerette.” (Jn 13,1). Szeretetünkben tartani egymást, senkitől sem megvonni a figyelmet, és ezt mindvégig tenni. A buszutakon, városnézés közben, az erdei kirándulások során alkalmunk nyílt egymás befogadására, hibáinkkal együtt. A templomok hűvösében megpihenve, egy-egy imát énekelve az Úrnak ajánlhattuk magunkat, majd felfrissülve folytattuk utunkat. A lelki napon nem tettünk nagyobb túrát, kis csoportokban elmélkedtünk. A téma Istengyermekségünk megélése, teremtettségünk és isteni életre hívásunk mélyebb megértése volt. A közösségből mindennap valaki előadott az isteni és sarkalatos erények bő tárházából. Esténként Imre atyával együtt ünnepeltük a szentmisét. Az utolsó napokban lelkes vezetőink - Imre atya, Jyothi és Erika nővér hiányában kellett boldogulnunk, de segítségünkre sietett Antal atya, aki trombitaszóval reggeli misére hívott minket, majd Kovács József pálos szerzetesnél töltekeztünk Márianostrán.

Külön köszönet jár a szervezőknek és mindenkinek, aki hozzájárult a tábor létrejöttéhez.