Centenáriumi gyerekrajzkiállítás |
Az újszegedi és Újszeged környéki óvodák és általános iskolák növendékeinek alkotásaiból a Bálint Sándor Művelődési Házban nyílt gyermekrajzkiállítás megnyitójával kezdődött a Szent Erzsébet jubileumi év programsorozata. Dr. Kiss Ernő, a Bálint Sándor Művelődési Ház igazgatója bevezető beszédében köszöntötte a jelenlévőket, méltatta a jubileumi programot és köszönetet mondott az újszegedi közösség nevében Pocsai Blanka képviselő asszonynak és Kormos Tibor képviselő úrnak támogató munkájukért. Utána Bóna Lajos az egyházközség világi elnöke mutatta be átfogóan templomunk történetét alapításától napjainkig Szent Erzsébet életszentségének fényében. Ezt követően színvonalas kulturális műsorban gyönyörködhettünk, melyet az újszegedi közösség tagjai ajándékoztak a lelkes közönségnek. A műsor programja: Schumann - Liszt: Widmung - Lucz Ilona zongoraművész előadásában A műsor után Bóna Judit grafikus, rajztanár, iskolaigazgató a gyermekrajzok szakmai méltatása során beszélt a művészeti alkotások korosztályok szerinti sajátos világáról, ábrázolásmódjukról. „A gyermekrajz mindig őszinte, a gyermek csak azt tudja ábrázolni, ami őt érdekli, ami a szívéhez közel áll.” - mondta. A rajzok közvetítik azt az üzenetet, miszerint Szent Erzsébet életszentsége a mai korban is példaértékű, követhető. Bóna Judit szerint a gyermekek munkái a szakrális művészet körébe sorolhatók, hiszen a kis alkotók személyes kapcsolatba kerültek Istennel, és Szent Erzsébettel, ezáltal tudták közvetíteni az isteni üzenetet. A szakmai értékelés után a korosztályok szerinti díjátadásra került sor, melyre a szakmai zsűri elnökét, Szántó Cecíliát kérték fel. Díjak korcsoportok szerint: Alsó tagozatosok kategóriája: Felső tagozatosok kategóriája: Csoport díj: Rácz Anna (6.o.)---Gall Anna (6.o.): „Szent Erzsébet kosara”—Gregor J. Ált. Isk. Különdíj: Az eredményhirdetés után Dr. Kiss Ernő az alkotások megtekintésére invitálta szeretettel a jelenlévőket, és felhívta a figyelmet, hogy a kiállítás 2010. november 20-ig látogatható. |